Kräftor

I lördags var det alltså dags för kräftskiva. Vi hade planerat att sitta utomhus och väderprognosen såg lovande ut så sent som på fredag eftermiddag. På lördagmorgon, kl.7:30, vaknar vi av att regnet öser ner. Jag överdriver inte. Det öste ner. Och det slutade aldrig. Ett panikartat tillstånd växte till sig i lägenheten och jag och J gick runt runt och funderade på hur 19 personer skulle få plats att äta kräftor i vår lägenhet. 12 sittplatser kunde vi, med nöd och näppe, skrapa fram. Men vad skulle hända med de andra 7? Vi hade nästan förlikat oss med ödet att våra gäster skulle behöva stå och äta vid diskbänken när allt plötsligt vände. Regnet upphörde. Molnen sveptes bort. Ljuset kom tillbaka och kl.16 när vi gick ut för att ställa i ordning bord och stolar sken solen från en klarblå himmel! Kl.18:30 satt vi alla 19 till bords och njöt av god mat och gott sällskap och faktiskt helt acceptabel temperatur. När det blivit dags för efterrätten hade klockan blivit rätt mycket och nattmörkret hade infunnit sig, så festen flyttade in och Ms ljuvliga blåbärspaj fick ätas i mingelform. Det gick väldigt bra. :)

Jag hoppas alla hade trevligt och var mätta och belåtna när de vandrade hemåt på småtimmarna. Jag hade iallafall jätteroligt och vi och våra två nattgäster somnade inte förrän kl.5. Vi har fantastiska vänner! Hur kul vi hade sken igenom i SMS så att till och med folk lååångt bort härifrån satt hemma och önskade att dom fick vara med på våran fest. Haha. :)

Jag tog inte en enda bild på hela kvällen. Jag skäms. Men å andra sidan kunde jag helt ägna mig åt att umgås med våra gäster istället för att göra alla obekväma genom att rikta min "stooora" kamera mot deras ansikten. Vår vän A är en väldigt duktig fotograf och hans kamera gick varm under kvällen, så förhoppningsvis får vi se hans bilder inom en snar framtid.

Nu är det måndag igen och dags att ta tag i arbetet. I mina arbetsuppgiter ingår just nu täta kontakter med Kina och tidsskillnaden gör att en konversation som borde gå rätt snabbt kan ta flera dagar. Det gäller att inte bli frusterad!

Hoppas ni har haft en trevlig helg!

Eftersom jag, som sagt, inte har några bilder från helgens bravader bjuder jag på ännu en Gotlandsbild. Här är Jonas uppe i ett av murens torn.


Bild: Privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0