Ambågarna är vässade och blodsockernivån hög

Vi är redo för julklappsjakt på stan!

Vädret är skit...igen. Fyra äckliga plusgrader. Just nu längtar jag efter norrlands kyla..men jag antar att det snart efter att jag har landat i Luleå kommer ett kvidande inlägg om hur jä*la kallt det är :)

Jag har gjort första veckan på GE nu. Jag trivs! Anki hade förberett en flaska med celler till mig att leka med, så jag har delat dom och satt två plattor TCID50 utan att kontaminera allting...så lite av tekniken verkar ha hunnit in i ryggmärgen innan jag lämnade stället för 11 månader sedan :) Jag vet att det här är grekiska för många av er, så här kommer en svensk förklaring: Jag har friskat upp minnet på metoder och tekniker som jag kunde utan och innan och som jag själv har skapat innan jag slutade, och allt gick bra ;)

Fick nåt som jag tror var menat som en komplimang av en av mina nygamla kollegor: "Du har mognat till dig medan du har varit borta"...? Haha! (Han är fransman och har en kraftig brytning när han pratar..så jag tror helt enkelt att han menar väl även om det låter lite konstigt)

I'm back in the game...and I like it! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

När kommer du hit? :)

2009-12-06 @ 14:43:14
URL: http://pussannaa.blogg.se/
Postat av: Anna

okej, vad roligt :)

2009-12-08 @ 22:01:07
URL: http://pussannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0