Idag är ingen vanlig dag

för det är Tessides födelsedag! Hihi :)

I morse väcktes jag av min kära sambo med skön(?)sång, presenter, saft och tårta! Vi hade båda lite svårt att äta så mycket grädde så tidigt på morgonen, men han ville så gärna att jag skulle få lite födelsedagstårta idag och att jag inte skulle behöva varken äta den ensam under dagen eller vänta ända tills han kommit hem från jobbet. Den varma gesten gjorde att tårtbiten åts med ett leende, men sen låg vi kvar i sängen en stund lite halvt illamående båda två. Haha.

Vad fanns i paketen då?

Bild: Sisu

Bild: designonline

Boken Ät bäst är en bok om hur man på bästa sätt kombinerar näringsintaget med olika typer av träning. Jätteintressant! Här hemma har vi på senaste tiden (sen jag fick väldigt mycket fritid och träningstid) diskuterat detta ämne flera gånger. Det sista jag vill är ju att kombinera min träning med att äta fel, (för lite, för sällan, för näringsfattigt eller för lång tid efter avslutat träningspass). Sen vill jag inte äta kosttillskott heller, utan jag vill äta vanlig mat. Rätt sorts vanlig mat. Vi alla vet ju hur viktigt det är att äta något direkt efter passet som är bra för återhämtningen...men vad ska man äta? Räcker det vekrligen med en banan? Jag vill ju komma någonvart med min träning. Bli starkare, få bättre kondition m.m, och med rätt näringsintag når man framgångarna lättare helt enkelt.

Ljuslyktorna/Ljusstakarna från Menu Design är så fina! Tror det blir kaffebönor i dom nu till en början, men sen närmare våren så kanske dom byts ut mot en fin blomma, en videkisse-kvist eller en björkkvist med små musöron. Vi får väl se ;)

Nu börjar det bli dags för frukost nr2.

Kommentarer
Postat av: Mia

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att din dag blir bra. Kram Mia.

2009-02-04 @ 08:52:37
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Jules

Grattis och vilka fina presenter du fått :)

2009-02-04 @ 11:51:36
URL: http://julesofswe.blogspot.com
Postat av: Anna

Grattis:D

2009-02-04 @ 16:11:39
URL: http://annalsblogg.webblogg.se/
Postat av: MissStorm

Ett stort GRATTIS på födelsedagen! Hoppas du haft en toppendag!



Det låter ju perfekt att väckas med sång, fina presenter och tårta! Inte behövs det väl någon frukost nr 2 då?! :)



Ps: Tack för smakråd om lampa. Uppskattades!

2009-02-04 @ 22:15:34
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Therese; Tack! Dekorplast är bra till mycket! Ett av mina favvomaterial. :) Kontaktplasten är jätteenkel att jobba med och enkel att plocka bort om man blir missnöjd. Man får tänka på att vara försiktig och börja i en ende, uppifrån och ner eller från vänster till höget t ex och sedan släta till den med handen så att man undviker luftbubblor. Mät och klipp ut en och testa med.

Jag tror att ni kommer att få till det bra! Lycka till! :)

2009-02-05 @ 11:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0