Cupcakes blir till

Cupcakes-tillverkningen lyckades jag faktiskt dokumentera...lite. Håll till godo:


Nygräddade coklad-cupcakes. Muffinsformen från Clas Ohlsson fungerar endast som stöd för pappersformarna som finns inuti. Tips från coachen (Leila)


Frostingsvisp och bunke. För att bre ut frostingen på cupcakesen använde jag mig av en smörkniv i plast. Min slickepott kändes för stor och smörkniven fungerade utmärkt. Som att bre grädde på en tårta, fast enklare. Och roligare, eftersom frostingen har en sån härlig konsistens.


Färdiga cupcakes! Köpte de finaste strösslen jag kunde hitta på en vanlig ICA-butik: Rosa och lila hjärtan :) Sen hittade jag en burk med silverkulor längst in i en låda hemma i köket...och titta så fint allt passade ihop!

Foto: Privat.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hejsan!!

Vad duktig du är. Dem ser jätte goda ut. Skulle gärna smaka :)

Men du får ta med dig kunskaperna å baka hemma oxå!!

Vi hörs // mamma

2009-02-01 @ 16:46:57
Postat av: MissStorm

Åh så gott det ser ut! Nu måste jag ju genast kolla om vi har något gott hemma... :/

2009-02-01 @ 21:43:45
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Victoria

Åh kan du inte skicka en till mig. :-)

2009-02-01 @ 22:09:27
Postat av: Linda

Nu blir jag såå sugen!

2009-02-04 @ 13:24:28
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0