Äntligen lite solsken!

Fint väder har vi haft nu i tre dagar..känns helt otroligt! Trodde solen hade glömt bort Uppsala helt där ett tag! ;)

I helgen hade vi verkligen velat haft lite solsken. Vi hade möhippa för en av mina vänner i lördags och hade såklart hoppats på solsken...men nejdå. Både champagnefrukosten och vinorienteringen ägde rum i regn. Som tur var hade alla med regnkläder och picnicen hade vi på cykelvägen i en park under ett jättestort träd. Där kom inget regn igenom! Det gäller att vara kreativ när vädret försöker sätta stopp! ;) Blev iallafall en mycket trevlig helg och blivande bruden verkar nöjd. Viktigast av allt såklart!

Nu ser vi fram emot bröllopet på Fårö i augusti och hoppas att vädergudarna är lite snällare mot oss då!

Nån som verkligen hade tur med vädret var min syster när hon tog studenten förra onsdagen. Det var rått och kallt och småregnigt dagarna innan och vi hade tom frost en morgon (!!). Men på onsdagmorgon vaknade vi till strålande solsken och en härlig sommardag. Är det inte underbart att nån får ha sån tur med vädret nångång?! Studenterna var fina och glada och strålade ikapp med solen där de stod och sjöng på trappan och på lastbilsflaket. Småttingarna har blivit stora! Själv ser jag fortfarande flera av dom som de små yrväder de var under sista året jag coachade dem i basket...då gick dom på mellanstadiet :)


Här kommer en bild på mig och mina små(?)syskon på min systers stora dag. Bilden är inte direkt är centrerad...men så kan det gå då man sätter en systemkamera i handen på min kära pappa ;)

Bakom oss till höger (huset man ser gaveln på) är slöjd- och hemkunskapsbyggnaden och det höga huset med massa fönster på rad ovanför mitt huvud är badhus med en liten sporthall ovanpå. Den stora sporthallen (dvs det som var mitt andra hem förut) ligger bakom fotografen. :) Är det nånstans jag blir sentimental av att gå in, så är det just där. Entrén, omklädningsrummen, hallen, bollrummet....Good old days!

I eftermiddag kör vi de många milen upp till Övik för att fira midsommar. Känns jobbigt att åka bort igen, men det blir nog bra när vi väl är på plats!

Glad midsommar!


Kommentarer
Postat av: Anna

Fin bild. jag ville också gå och se på studenterna, där de stod på trappan. men efter som att jag bytt skola vart det som inte. men jag såg då iallafall när de åkte förbi friskolan på flaket:D



Ha det bra:) //Anna.

2009-06-21 @ 13:56:40
URL: http://annalsblogg.webblogg.se/
Postat av: angelica

åå studenten, ja vill också haha bara ett år kvar;)

2009-06-21 @ 14:00:30
URL: http://raaaw.blogg.se/
Postat av: /M;

Jag vill också ta nu.. för mig äre typ 5 år kvar "/

2009-06-21 @ 14:02:07
URL: http://mobina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0