Sol i massor

Oj, vilken helg! Tur att vi hade hög solskyddsfaktor hemma att använda under helgen...annars hade jag nog vridit mig i plågor just nu. Istället kan jag nöjt konstatera att jag trots hög solskyddsfaktor trots allt fått lite färg och numer inte ser helt vinterblek ut. Skönt. Däremot är jag väldigt rädd för att utsätta min hud för alltför mycket sol. Man hör så mycket om hudcancer osv och framförallt efter vår vistelse i Australien har jag ändrat mitt perspektiv på det här med solen. Fick höra ett par skräckexempel av mina lab-kompisar....

Hursomhelst är det skönt att sommaren är här och att man kan njuta av värme. Idag har jag jobbat hemifrån. Har suttit i skuggan på balkongen och skrivit labbok, druckit vatten och ätit vattenmelon medan jag har lyssnat på P3s webradio...ett helt okej sätt att jobba på! Förvånansvärt effektivt också, måste jag säga. :D Imorgon och på onsdag ska jag däremot stänga in mig på labbet igen.

Nu är det dags att återgå till labboken. Kan man inte få tummen ur och fylla i den oftare än varannan månad får man helt enkelt skylla sig själv :(


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej vännen! Hur blir det nästa helg????? hoppas Duktig labbråtta du är! Kram (du skall få 100 kr av mig förresten)

2009-07-02 @ 10:08:07
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0