En vecka utan dörrar

Imorgon åker två av våra tre dörrar in på renovering. Sovrumsdörr och toalettdörr. Äntligen blir det av och jag är redan nervös för hur det kommer att se ut när de är tillbaka i sin nya kostym...anledningen? Jag fick inte välja färg :(

Nu till det dramatiska: Renoveringen av dörrarna tar en vecka, vilket innebär att vi kommer att få göra toabesök och duscha med öppen dörr under tiden...kul va?! Tur att vi har luffat i asien och därmed stött på boenden med toaletter av alla möjliga varianter. Flera gånger i Thailand saknade vårt boende dörr mellan sovrummet och toaletten, så man kan säga att vi har vanan inne ;) En annan variant var att toaletten hade dörr, men väggar som inte räckte hela vägen upp till taket utan lämnade en glugg på ca 4dm...och jag måste säga att det inte var mycket bättre...

Nu har det här inlägget spårat ur totalt och jag ska gå och lägga mig nu, innan katastrofen är total :)




Foton: Privata

Gabon-dörrarna är snart ett minne blott....

Sov Gott!

Kommentarer
Postat av: strömma

Men huga vad läbbigt utan dörrar ler.

Jag anar att det kan vara väl kämpigt att göra om totalt i hela lägenheten samtidigt. Enda trösten är ju att då blir det mesta klart samtidigt också.



Jag har gjort om här hemma också. Men inte med omtapetsering eller målning och sånt. Jag hyr bara och kostar inte på sånt. Jag har sålt iväg möbler på blocket och inhandlat både nya och på loppisar.

+ annat som jag bytt ut hemma här. Nu börjar det mesta bli färdigt och man kan pusta ut lite.



kram

strömma

2009-03-12 @ 22:57:29
URL: http://lojrom-vittvin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0