En toppenhelg!

En riktig toppenhelg är nu till ända och jag försöker motivera mig till jobb igen...just nu bråkar jag med WinZip och måste vänta tills den har uppdaterat och startat om sjuttioelva gånger (jag fattar inte mycket, men gör som den säger åt mig och hoppas på det bästa....5 minuter kvar...)

Helgen då. Ja. Jag hämtade upp 4 förväntansfulla tjejer i Rosersberg och Solna och styrde sedan kosan mot Norrköping. Det var kö på E4 från Solna till Södertälje, men resten av resan gick smärtfritt och tack vare Åsas GPS hamnade vi utanför Saras lägenhet utan minsta problem.

Fredagkväll: Sara hade fixat jättegod mat och gott vin och kvällen bjöd på massa prat och ännu mer skratt. Det var ju fredag och planen var mysig hemmakväll eftersom man är rätt trött efter en arbetsvecka...jo, visst. Men alla trötthetskänslor försvinner när man får umgås med sina vänner för första gången på länge. Det blev en mysig hemmakväll som sen blev en mysig hemmanatt och kl.3 insåg vi att vi nog borde gå sova trots allt...haha.

Lördag: En sväng på stan och en promenad och sedan hemåt igen. Vi kom på att vi ville slappa och vila lite inför kvällen, så vi hyrde en film och åt massa godis. Sen beställde vi hem Thai-mat och började förberedelser inför kvällen. Förfesten bestod av vin, TP och fantastiskt mycket skratt. Vi må vara civilingenjörer hela bunten och 3 av oss tänker även kämpa till sig en doktorshatt...men allmänbildade? Det är vi verkligen inte! Utgång blev det sen och vi hade riktigt, riktigt roligt! Efter varma mackor somnade vi sött kl.4 på söndagmorgon...

Söndag: En slö dag med lång frukost och Idol-repris. Saras sambo vågade sig hem från sommarstugan så vi fick träffa honom och katten Frans. Trevliga killar, båda två :) Hemresan gick bra. Betydligt mindre trafik.

Helgen har varit helt perfekt och jag är så GLAD över att ha dessa underbara människor i mitt liv!

Nu vill WinZip samarbeta igen. Finally!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0