Jag överlevde Halloween

En crazy helg! På fredagkvällen spelade vi kort. Vi började med tvåmanswist i kinesisk tappning. Jag spöade skiten ur J och vann med 3-0. Sen spelade vi "Över-och-under-och-fort-som-skam". Sjukt roligt spel. Man har varsin hög med kort på bordet och 5 kort på hand och ska lägga högre och lägre än kortet som är på bordet. Båda får lägga samtidigt så man måste vara snabb! Den som först har slut kort vinner. Det hela är sjukt stressigt, men också otroligt roligt. Korten flög, jag skrek och J skrattade sig till den ena segern efter den andra. Vid 4-0 var han odrägligt mallig. Vi körde först till 5. Som tur var kunde jag iallafall snygga till siffrorna men förlorade till slut med 5-2...

Lördagen började med en frisk promenad som följdes av en låååång frukost och sen bakade jag och storstädade hela lägenheten. Under tiden bytte J däck på bilen. End deal vi båda var sjukt nöjda med. Sen på kvällen fick vi middagsgäster. Vi åt vegetarisk lasagne och till efterrätt blev det en maffig, chokladig sak. Bilder kommer sen. Efter matkoman spelade vi spel. Speculation. Jag vann :)

Efter att J tagit världens längsta sovmorgon (till kl.11 - vi vaknar alltid innan 9 på helgerna nuförtiden) åt vi frukost framför TV:n och sen åkte vi på shoppingutflykt till Kista. Jag körde dit. Det gick bra. Ända tills jag öppnade min väska för att ta fram kontokortet (man måste ju ha det för att komma förbi spärren in i parkeringshuset) och upptäcker att jag inte har nån plånbok med mig. Jag har A) Inget körkort och B) Inga pengar. Väldigt passande när jag kör bil till ett shoppingcenter...

Det hela slutar lyckligt då J inte har alzheimers och därmed har sin plånbok med sig. Vi använder alltså hans kort (till vårt gemensamma konto) i parkeringshuset och han får även snällt langa fram sitt kort och betala mina nya jeans ;) Och ja, han har redan påmint mig flera gånger om att jag är skyldig kontot pengar...och ja, jag har sagt att jag ska föra över pengarna....bara inte just nu. Jag gör det sen ;) Jeansen var för övrigt ett fynd då dom kostat 1000kr och nu var nedsatta till 350kr (ibland får man vara tacksam för sina spinkiga älgben eftersom jag tack vare dom behöver storlekar som inte så många andra vill ha...). Levi's. Det märket har inte jag haft sen..jadu...i 7an? Eller, förresten...det är ju inte så länge sen...iallafall inte om man ska gå efter åldern i mitt huvud, där mamma säger att jag är 18 år fortfarande... :P

Nu LUNCH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0