Nån som minns hur solen ser ut?

I Uppsala har vi fått se solen 1,5h under den senaste veckan...inte är det konstigt att man knappt orkar ta sig ur sängen på morgonen och att ett träningspass känns ofattbart tungt att genomföra. Orka med detta skitväder! Och jag har fortfarande inte köpt några gummistövlar...varför har jag inte gjort det?! Man behöver bara ett par skor såhär års här nere. Glöm sneakers om du inte vill skölja dom rena varje kväll efter cykelturen hem från jobbet. Och envisas du med att ha dom på, glöm framförallt i världen inte impregneringen! Gummistövlar is the shit och i helgen ska här inhandlas ett par!

Tränade spinning och core igår. Första passet på en vecka. Förra veckan var kaotisk och sen kom mamma och pappa och då prioriterade jag faktiskt annat. Tänka sig! :) Men i söndags regnade det ju faktiskt inte, så då rastade jag pappa i två omgångar. Först en långpromenad runt Årsta och sen en kortis upp till ICA för att handla grejer till mitt och mammas mjukkakebak. (Ja, vi tänkte handla under första rundan. Tre personer (jag, m & p) knatade in på ICA, högg en korg och insåg sen att ingen av oss hade pengar med. Snopet fick vi traska hem, hämta pengar och sen göra ett nytt försök. Då gick det finfint och av ingredienserna blev det sen ett gäng utsökta kakor. Detta trots att vi läste fel i receptet sisådär femtioelva gånger. 5dl mjölk bara? Ojdå, då dubblar vi väl receptet då. Oj (igen), det var visst 10dl vätska..ska ju vara 5dl vatten också. TUR att vi inte tog dubbelt så mkt sirap iallafall då. 12 dl mjöl bara? Jahaja..vi testar väl. Oj (en tredje gång), det var visst 12dl rågsikt och lika mycket vetemjöl! Det verkar stämma bättre. Det hela resulterade i två bunkar jäsande deg och några fler kakor än vad receptet angav. Men vad gör väl det då dom blev fantastiskt goda?

Några kakor ska jag faktiskt ge bort till kära vänner. Tycker dom förtjänar det. Men resten ska jag och Jonas mumsa i oss till frukost och framför TV:n som kvällsfika. Bra där. Nu blev jag hungrig! Tur att klockan snart är 12 då så att jag kan ta min lilla matlåda och gå över till BMC för att luncha med Maria. Jag får lax, pressad potatis och kall sås. Undra vad hon har i sin låda?

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Tessan!!! Här uppe i norr har solen inte infunnit sig på veckor känns de som.. All snö har regnat bort. Suck! Håller med om att man knappt tar sig upp på mornarna. Tur att man ska till solen snart. =) Här ska du få Eves blogg: www.tjugosexplus.blogspot.com Vi ses till jul! Kram

2009-11-18 @ 21:23:09
Postat av: Linda

JA TACK, en påsa mjukkakor-gärna! ;)

2009-11-19 @ 15:30:33
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0