Nytt jobb!

Idag skrev jag på kontraktet. Äntligen! Nu är det påskrivet och klart och nu kan inget längre gå fel. 1 december börjar jag mitt nya (?) jobb. Forskningsingenjör på GE. Egentligen är det mitt gamla jobb jag får tillbaka, med lite modifieringar förstås, och med ny chef och ny sektion. Men jag kommer att få kontorsplats i samma rum som jag satt förut och därmed även fika i samma fikarum som förut..men samma härliga människor som förut...minus Åsa som tyvärr har slutat. Kommer sakna henne väldigt mycket. Förhoppningvis får dom förståndet tillbaka snart och ger henne en fast anställning..tills det sker håller jag tummarna för att hon snart är tillbaka. Jag kommer även att jobba i samma lab som förut (och i ett nytt också) och jag hann fråga Peder om han ville utbilda mig igen eller om han godkände att jag fick access till labet direkt. Han skrattade och frågade om jag hade minnet kvar. Jag sa ja och han godkände min access från dag ett ;)

Fikade med gänget då jag hade skrivit på kontraktet och sen gick vi en liten runda i labet innan jag var tvungen att gå eftersom jag ju faktiskt har ett annat jobb att sköta ännu. Tyvärr. Det kändes trist. Ville stanna och börja jobba direkt! Det måste väl ändå båda gott?

Min blivande chef frågade om jag skulle få nåt ledigt mellan jobben, men hur ska jag kunna få det då sista november är en måndag och första december en tisdag?! Här kör vi på och sen får vi hoppas att jag ändå kan undvika svimningsattacker och akutenbesök under julhelgen...hihi :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hejsan!!

Här kommer evves adress http://www.tjugosexplus.blogspot.com/

Tack för en mysig och trevlig helg.Vi syns snart igen.

Kramisar från Mamma

2009-11-17 @ 20:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0