Snart är det dags!

Avsparken mellan Sverige och Malta närmar sig. Snart är det dags! :)

Idag beställde jag mina nya glasögon. Spännande! Det är två ganska olika bågar. En lite mer markerande av plast och en diskretare i metall (?) Hoppas verkligen det blir bra. Dom kostar ju flera tusen :( Är det inte förresten väldigt orättvist att man ska behöva betala mycket mer för sina glasögon om man ser sämre? Tycker istället att man borde få nån sorts tycka-synd-om-rabatt som kompensation. Man är ju liksom halvblind!

Blev så glad när en av optikerassistenterna kollade upp mitt synfel och sa "Men det där är inte så farligt. Finns dom som ser mycket sämre". Det är det ALDRIG nån som har sagt så till mig förut! Det brukar snarare låta mer såhär "Du har ju ett KRAFTIGT synfel..." eller "Oj, så starka linser finns inte inne. Dom måste vi beställa..." och när jag gjorde min synundersökning gick konversationen ungefär såhär:

Optikern -"Det är väl ingen idé att jag ber dig läsa bokstaven på väggen va?"
Jag -"Antagligen inte"
Optikern -"Ja, men vi testar så har vi gjort det"
Jag -"Ok"
Tystnad
Optikern -"Ja..? Varsågod"
Jag -"Va? Är den framme?"
Optikern -"Ja...det har den varit hela tiden.."
Jag -"Vi kan nog lägga ner det här nu"
Optikern -"Ja, jag tror det. Jag får lägga på styrkor direkt, tror jag..."

Så kan det gå! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0