Födelsedag och skidåkning

Hmm...det har gått en tid sen jag skrev sist. Under tiden har jag

1) firat min födelsedag! Wow..det ni! :) Hade en lugn födelsedag och nu är jag alltså ännu ett år närmare 30...mer tänker jag inte prata om det. Fy sjutton! Fick iaf två jättefina buketter med tulpaner, en bok, presentkort på bio och ett sällskapsspel. Av mig själv fick jag nya skidglasögon. Dom inhandlades idag :)

2) klarat av årets skidpremiär! Äntligen, äntligen, äntligen har vi fått åka lite skidor! Det blev en dagstripp till Romme utanför Borlänge. Inget superställe på nåt vis då backarna var rätt...ja, vad ska man säga...familjevänliga..? Men för en dagstripp var det helt okej. Efter lunch hittade vi en lift och ett par backar som tydligen inte föll barnfamiljerna i smaken. Där var det lite brantare backar, färre halvmeterhöga kamikaze-åkare och helt enkelt bättre.

3) planerat in nästa skid-tripp! Blir en dagsresa till Kungsberget utanför Gävle sista helgen i februari om vädret är bra. Ska bli kul. Det finns ändå backar inom räckhåll, så nu har vi bestämt oss för att testa dom största och förhoppningsvis också hitta en favorit.

4) fixat inför bröllopen! 2 bröllop på 2 veckor ska klaras av, så det gäller att vara väl förberedd :) Det ska bli så roligt! Allt är klart inför bröllop nr 1 som äger rum i Piteå nästa helg, medan det fortfarande är lite småfix kvar inför bröllop nr 2, som alltså äger rum i Umeå veckan efter.

Nu har mina linser totalt gett upp och jag ser knappt vad jag skriver. Hoppas ni har haft en lika bra helg som jag :)


Kommentarer
Postat av: Victoria

Bli med till Trysil första helgen i mars!!! Det ligger ju nästan i Sverige! :o) Jag planerar skidresa dit. (Har inte kommit så långt i planläggningsfasen ännu dock...)

Kolla in det här och du är såld: http://www.skistar.com/trysil

Jag tar på mig att arrangera det mesta om ni blir med. :o) Det blir garanterat succé! :o) Kram

2010-02-08 @ 18:11:29
URL: http://oslovicky.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hur ser det ut sista helgen i februari, 25-28e? Hittade en prissänkt stuga, rymmer max 8 personer och kostar 6700 NOK. Jag tycker det var billigt. Mina Göteborgsvänner var också upptagna första heglen i mars och jag + en annan kompis här kan inte andra helgen i mars. :-/ Det är inte lätt att samordna så många människor... :-)

2010-02-09 @ 17:43:45
URL: http://oslovicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0