Äntligen tid att pusta ut

Nu har vi klarat av två möhippor på två helger och jag är helt slut! Vet inte när jag var såhär trött senast. Den sista tiden har möhippeplaner och idéer snurrat runt i huvudet dygnet runt samtidigt som man hela tiden är rädd för att något ska glömmas bort eller bli fel eller, framförallt för att prata om fel saker med fel person. Att brud 1 skulle delta på brud 2s möhippa och tvärtom har verkligen inte underlättat det minsta! Kvällarna har gått åt till planering, fixande, handling, städning och ännu mer planering. Det har varit roligt, men även hektiskt eftersom jag samtidigt har jobbat rätt mycket och vill hinna med att träna och kanske byta några ord med min sambo då och då ;) Men eftersom man gör det för människor som betyder så mycket för en så får man tiden att på nåt vis räcka till ändå (okej, kanske inte om man frågar min sambo...men jag tycker att jag lyckades rätt bra iaf). Nu är allt över och det blev succé två gånger om. Båda brudarna verkar ha haft riktigt roligt och verkar väldigt nöjda över sina möhippor. Nu kan dom se fram emot den stora dagen som endast ligger några veckor bort. 13 och 20 februari smäller det!

Möhippa 1 bestod av gemensam frukost, klättring för alla, ridlektion för bruden, middag, lekar och sedan övernattning på Låsta gård. Möhippa 2 innehöll gemensam lunch, fäktning och äventyrsbad, bastu och relax där alla deltog i allting, middag, frågesport för bruden, SingStar, utgång och övernattning. Denna gång klämde vi in oss alla hemma hos mig och Jonas för såväl lunchen som middagen, förfesten och övernattningen. Hela vardagsrummet var fullt av madrasser, men det gick bra! :)

På jobbet startade jag ett försök för två veckor sedan och i fredags gick jag in i provtagningsfasen, så kommande vecka kommer att bli hektisk eftersom även ett annat försök i ett annat lab ska kickas igång. Men men..det ska förhoppningsvis gå bra. Jobbet är kul och då brukar det mesta lösa sig, även om det ibland kan krävas en del övertidstimmar för att nå målet på utsatt tid ;)

Nu ska jag krypa upp i soffan under en filt och se skidskytte.

Önskar er alla en skön söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0