Det var inte igår

men nu tänkte jag försöka få till en uppdatering.

Är tillbaka i Uppsala igen efter julledigheten och har hunnit jobba en vecka. Många var fortfarande lediga måndag och tisdag, så jag och de få andra som var på jobbet fick en riktig mjukstart. Det är nog först imorgon som vi är fullt manskap och allting drar igång igen. Men jag klagar inte, det är rätt skönt att inte kastas in i karusellen direkt...man behöver komma ihåg vad man jobbar med först ;)

Igår åkte jag till Sthlm för att träffa vänner och gå på en inflyttningsfest. Blev en trevlig kväll. Nykter också, eftersom jag valde att ta bilen då det är så krångligt att försöka ta sig hem kollektivt på natten. På hemvägen strulade det med pendeln påväg till Solna, men vi kom fram tillslut. Sen på vägen hem till Uppsala blev det en omväg till Rosersberg. Väl värt besväret då jag tack vare det fick sällskap halva resvägen hem :) Var inte hemma förrän halv 3.

Julledigheten var bra. Hemma i Överkalix umgicks jag med familj, släkt och vänner, åt god mat, spelade en basketmatch och svor över kylan. Fick fina julklappar, bl.a. en köksradio (en fin, vit, högblank tangent uno), parfym, en skidhjälm, ett tennarmband, böcker, presentkort och handdukar. Jo, fick säsong 7 och 8 av Vänner också. Nu är samlingen nästan komplett :) Fina saker, alltihopa, så jag är väldigt, väldigt nöjd :)

Nyår firades i Övik och lördag 2 januari bar det av mot Uppsala igen. Det var två personer med stark hemlängtan i bilen på vägen ner, så väl hemma släppte vi grejerna och kröp upp i soffan och såg en film. Så skönt att vara hemma igen! Det är alltid jättemysigt att åka hem till familjen och jag vill aldrig åka därifrån heller...men det är ju ofrånkomligt och när jag slutat deppa för att jag måste åka och istället börjar närma mig Uppsala längtar jag dit igen. Det är väl fördelen med att känna sig hemma på flera ställen. Men det finns såklart också nackdelar. Det vore en dröm att ha närmare hem till mamma och pappa...

Idag har vi strålande solsken och -8C, så nu ska vi ut på en promenad.

Nu mamma, nu har du fått din uppdatering ;)

KRAM

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hejsan!!!

Tack så mycket. Det är alltid lika kul att läsa dina inlägg.:)

Vi hörs

2010-01-10 @ 18:53:45
Postat av: Inspirera Mera

Jag håller med dig, borta bra men hemma bäst. Fast nog är det alltid härligt att vara hemma hos familjen.

Kram Sandra

2010-01-10 @ 19:42:22
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Linda

vet hur du känner..vill också ha närmre till familjen..tänk om man kunde trolla!

2010-01-11 @ 22:42:06
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0