Hur låter en näktergal?

Jag lever! Men knappt. Är sååå trött och borde egentligen gå sova...men det ska jag inte. Ska först  gå ut på kvällsprommis och sen laga matlådor. Maten på jobbet är under all kritik just nu, så till och med med subventionen känns det ovärt.

Annars då? Jo...fotbollen har sommaruppehåll. Hade två matcher förra veckan och jag spelade båda trots att jag var sjuk...why? För att vi var så få. I tisdags spelade vi med en man kort hela matchen. Jag stod i mål och alla kämpade som galningar! Och vet ni? Vi tog poäng! 1-1 trots en man mindre. Så jävla bra! Fick mycket beröm av motståndarna efter matchen. Det sjuka var att vi tom var närmast att vinna. Jag har inte stått i mål sen vi spelade BD Open i Kalix typ 1993...så det var lite pirrigt, men det gick bra! Fick bra coachning av Andreas på jobbet före match, så jag visste hur jag skulle bete mig ;)

I torsdags var jag också med, fast vi hade till och med en avbytare...men jag gjorde bara korta inhopp så att dom andra skulle få vila. Vi vann med 3-2 :)

Förkylningen var nästan på väg bort då. Men sen gick jag på årets hittills roligaste fest i fredags, och vips var halsontet tillbaka och rösten borta på lördagmorgon ;) Vi började med picknick i Stadsparken med vin och kubb. 25 pers från jobbet. Jag kände 3 st när jag gick dit och hade därför inte så höga förväntningar...men jösses så kul vi hade! Visst, alla som var där var väl inte jätteroliga...men vi var nog 10-12 pers som satt runt ett bord och skrattade så vi fick kramp i magen. Vi hade låtgissartävling och andra tävlingar som gjorde att dråpligheterna avlöste varandra. Det är så underbart när alla är så glada och bjuder på sig själva. Tänk att man inte har en aning om att man har så härliga kollegor? Men så är det väl när vi är 1500 anställda :) Det var folk från QC, produktion, CDM, EHS och så vi från FoU. När regnet kom vid 21:30 gick vi till Flustret och dansade hela natten lång. Hade lika roligt där! När jag sen skulle cykla hemåt fick jag sällskap av en av mina kollegor eftersom det visade sig att han bodde nåt hus bort bara. Skitbra att slippa cykla själv! Me när vi pratade på vägen hem hade jag verkligen INGEN röst kvar. Först galet mycket skratt i 4 timmar i parken och sen skrik och skratt på krogen i 4 timmar till...det gör susen för en förkyld hals! Jag har aldrig varit så hes i hela mitt liv! Jag bad till och med om ursäkt för att jag lät så hemskt...men Tomas sa att det inte gjorde nåt. Han sa att jag lät som en näktergal. Wtf?! Isf tycker jag synd om Näktergalar ;) Jag hade iallafall en jätterolig kväll och det verkar som att alla andra också hade det, för nästa Stadsparken-fest är redan i planeringsstadiet ;)

I lördags gled vi runt på stan. Kikade lite i butiker, njöt av vädret, fikade med vänner och tog sen en öl på O'learys medan vi såg Australiens fotbollsmatch. Jag drack cola ;) Sen åt vi en fantastisk middag hemma hos Maria och Fredrik och sen såg vi fotboll varvat med Prinsessbröllop. Btw, vilken gudomligt vacker Prinsessa vi har i vårt land! Helt galet! Dom var så fina båda två och lyckan strålade ut långt genom TV-apparaterna. Så härligt!

Det var en update. Hoppas ni orkar läsa allt :)


Kommentarer
Postat av: Linda

kul m update och rolig fest! ;) ses snart!

2010-06-30 @ 20:09:09
URL: http://lindizzi.blogg.se/
Postat av: Sara

Intressant sida! Det märks att du gillar att skriva!

2012-09-10 @ 12:42:43
URL: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0