En helg i fjällen är över...nu drar vi till Ökx

Vi hade det bra i fjällen. Fick umgås med massa goda vänner, åka skidor, dricka varm choklad i backen, njuta av fantastiskt svenskt vårvinterväder och bara ha det bra. Men vi fick också prova åka skidor med 3m sikt pga dimma och åka i spöregn. Men, framförallt fick vi känna på hur det känns att kliva in i stugan man tror man ska bo i i några dagar och upptäcka att det redan bor nån där....och sen, av ren förvirring, släppa ut deras varglika schäfer ut på gatan. Shit, vilket kaos det blev! Jag öppnade dörren på vid gavel och pratade samtidigt med J och H. Jonas går bakom mig och pickar mig lite försiktigt på axeln medan han säger "Therese, det bor en hund här. Therese...hallå...en hund. Den kommer ut nu...!" Det utbröt vild panik...dom andra fick panik för att det bodde nån där vi skulle bo och jag fick panik för att jag hade släppt ut någon annans hund. Så jag sprang nerför trappen och lockade tillbaka den gigantiska hunden och tillslut fick vi in den i stugan igen. Vi låste och ringde receptionen. Dom blev lika överraskade som vi när jag sa att det redan bodde en hund där vi skulle bo... :)

Men men...nu är vi hemma igen och har jobbat i tre dagar. Just nu packar vi väskorna igen, för imorgon åker vi upp till hjärata av Norrbotten; Överkalix. Hem till mamma och pappa och syster och mormor och....ja..ni fattar. Hem till alla utom lillebror...han lämnar vi kvar här nere. DET känns minst sagt märkligt!

Nu ska jag packa vidare och hämta tvätten.

Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: Ida

Packa ner han!! :)

2010-04-01 @ 07:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0