En lugn lördag

Efter förra helgens bravader känns det helt okej att ta det väldigt lugnt denna lördag. Myser i soffan med tända ljus och Armageddon. Just nu är det reklam...igen. En lång film blir vääääldigt lång när den sänds på 5an...men vad ska man göra? Bara att härda ut :)

Fastnade även i i soffan imorse. Vinterstudion och en kopp te är mys på högsta nivå. André Pops och Jakob Hårds röster framkallar såna vinterkänslor att det är helt sjukt. Kalla kom tvåa efter en överlägsen Björgen. Gällivare var snötäckt och fint och min hemlängtan minskade inte direkt. Kan vara därför det blev palt till middag...

Pratade med mormor på telefon idag. Var väldigt längesen sist...men nu vet jag iallafall vem hon stickar strumpor åt, vem som inte kommer hem i jul och att Gun, som sitter i rullstol, säger att man ska använda sina ben medan man kan, för man vet aldrig hur länge man får ha kvar dom. My, oh my...det fartfyllda livet på Brännagården...

Imorgon ska här städas och bakas lussebullar och sen blir det två timmar tennis på kvällen.

Det här inlägget tillägnas mamma. Hoppas du njuter av läsningen ;) KRAM på dig!

Bjuder på en badbild såhär i mörka novembertider



Turkiet 2010

Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag åt också palt igår! :o) Importerade från Norrbotten. Jag borde kanske våga mig på att försöka göra egna, för här finns det ju inte att köpa.

2010-11-21 @ 11:55:52
URL: http://oslovicky.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hejsan Gumman!!

Jo då jag läser å njuter av dina historier :) Men det är ju inte så skoj att läsa om din hemlängtan, när man inte kan göra nåt åt den.Men det är ju inte så jätte länge kvar tills ni kommer upp. Så håll ut :)

Jätte stora varma kramisar

2010-11-21 @ 17:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0