Att byta sommar mot snöslask känns inte riktigt genomtänkt

men att fira Påsken i Överkalix känns desto bättre :) Får hoppas att solen skiner där också, även om det inte blir så varmt att man kan ligga i t-shirt på bryggan vid ån och klaga över hur varmt det är med långbyxor.

Fy sjutton vilket helgväder vi har haft alltså...och det var lika fint i dag med, även om det blåste lite mer idag. I lördags tog jag och två kompisar en promenad in till stan. Sen slog vi oss ner vid ån och pratade skit i flera timmar. Den tunna sommarjackan åkte av direkt...alldeles för varmt! I söndags gick jag och Anna en långpromenad längs ån mot Ulleråker och sen tillbaka igen. Halvvägs in mot stan slog vi oss ner på trallen längs ån, låg och pratade om livets utmaningar och åt mjukglass. Behöver jag säga att det var en helt perfekt söndagssysselsättning? Vi båda hade egentligen tänkt städa, tvätta (jag) och rensa garderober (Anna), men det fick vänta :) Igårkväll tog jag en dusch och när jag sen såg mig i spegeln såg jag inte mig själv, utan en riktigt klarröd tomat! Tur att det finns smink.

Nu är måndan nästan slut...det innebär att det är en dag mindre kvar. En dag närmare hemresa, Påsklov och närhet till familj och barndomsvänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0