Videkissejakt

Jag och Anna har varit på äventyr idag. I drygt 2,5h har vi promenerat runt i centrala Uppsala, dels för att vädret var fantastiskt och dels för att vi var på jakt. Idag skulle här plockas videkissekvistar! Vi började med en promenad bort till Stadsskogen och lite irrande i densamma. Så mysigt ställe! Fågelkvitter och tystnad...jag njöt massor! Tyvärr lyste videkissarna med sin frånvaro, så vi gav upp det och gick istället upp mot Årsta (googlar ni på Uppsala så ser ni att dessa två ställen inte direkt ligger granne med varandra). Där, längs en gångväg, bakom Livets Ord-skolan fanns dom. Vi vet mycket väl att man inte får klippa kvistar av buskar och träd hur man vill...men vi ville ha videkissekvistar, så vi gjorde det ändå! Nöjda gick vi sen hem och delade upp skörden och nu har jag en vas på golvet med några fina kvistar i ;)

Igår var vi till Södertälje och såg på basket. Tyvärr förlorade Luleå, så nu måste dom vinna på onsdag i Pontushallen. Hoppas matchen visas på internet, då avbokar jag allt för att kunna se den! Hann småprata lite med Emma efter matchen och det var lika kul som alltid...trots att hon såklart var lite nere efter förlusten. Kvällen spenderades sedan i soffan, framför en film och med en massa godis på bordet....lugnt och skönt.

I övrigt då: Våren är här och om 1,5 vecka drar jag norrut för att fira Påsk med familj och vänner. Innan dess händer det en hel del roliga saker och på jobbet är det som vanligt full fart...ni hör, jag har verkligen inget att klaga på :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh bara 1,5 vecka kvar! Jag har så dålig koll..är det fre eller lör som vi ska ut på hotellet? =)

2011-04-11 @ 07:52:23
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0