Min mage och jag

Ja...vi är nog snart vänner igen. Just nu är vi vänner så länge jag äter antacider, håller mig hyfsat lugn och äter fil tre gånger om dagen. Vi får se på vilken nivå vi hamnar när jobbet drar igång imorgon igen.

Här kommer allt från början: Efter att ha ignorerat en märklig smärta högt upp i magen sedan slutet av förra veckan (inplanerad tjejhelg och allt...fanns ingen tid att bli sjuk!) så fick jag tillslut kasta in handduken på onsdageftermiddag och gå hem. Gjorde ett nytt försök att gå till jobbet på torsdan, men redan kl.11 låg jag hemma i soffan i fosterställning med kramper magen. Ringde sjukvårdsupplysningen som via några frågor snabbt kunde konstatera att jag har magkatarr. Sådärja!

Gick till apoteket och fick råd om vad jag bör och inte bör äta och köpte mediciner som jag nu har ätit sen torsdagkväll. Sedan dess har jag dessutom inte heller gjort ett jota. Absolut ingenting. Jag har vilat! Sett TV (skidor, skidor, skidor och film), läst böcker, sovit, lyssnat på radio osv. Ätit hälsofil med havregryn till samtliga måltider och bara druckit vatten. Roligt liv, eller hur? Såhär i efterhand måste jag erkänna att det nog var precis vad min mage försökt be mig om i en veckas tid utan att jag förstått det, för det verkar ha hjälpt. Magen krampar inte längre så fort jag äter nåt och fosterställning har jag inte behövt ta till sen fredagförmiddag, så det känns som att jag mår hur bra som helst :) Men det märker jag nog egentligen först imorgon då jag tänkte prova att gå till jobbet igen.

I fredags försökte jag desperat få tag på mormor för att ha nån att prata lite med när jag hade tråkigt...men näe då. En pensionär på ett äldreboende kan tydligen vara väldigt upptagen. Det är ju iof väldigt glada nyheter, för då vet jag ju åtminstone att hon inte sitter i fåtöljen dagarna i ända och väntar på telefonsamtal alla dom dagar jag inte ligger hemma sjuk ;)

Nu är den hemkokta risgrynsgröten snart klar. Det är snäll mat för magen och därför dagens middag.


Kommentarer
Postat av: Nanna

Kommer ihåg när jag fick magkatarr... fy hundan vad det gjorde ont!!! Sedan dess ar jag alltid Novalucol, Gaviscon och Novaluzid hemma. Man vet aldrig när det är dags igen. Men efter det så klarar jag inte av att äta fet mat mer. Pommes, chips, friterat, pizza... Magen protesterar hejvilt! Får inte direkt ont men man får sitta på toa lite oftare istället.



Hoppas att du kryar på dig snart!!!

2011-02-20 @ 23:32:11
URL: http://nannashem.blogspot.com
Postat av: Linda

Huvva då. Krya på lilla söta magen!



Kram

2011-03-10 @ 20:06:29
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0