UtmaninGEn

Fokus för 2011 på GE är HÄLSA. En del av denna satsning är, som rubriken säger, en utmaning, som på GE-språk heter just UtmaninGEn. Den går ut på att man under sex veckor ska samla så många poäng som möjligt per dag...och är hittills det enda av alla jippon jag har hakat på. Tränar gör jag precis som förut och det är alldeles tillräckligt!

Såhär är UtmaninGEns poäng fördelade (Max 10p/dag):

1-4 poäng beroende på hur många steg man går på en dag (finns omvanlingstabell för övrig träning).
1-4 poäng beroende på hur bra man äter den dagen. Man får 1p för frukost, 1p om man gör minst ett hälsosamt val den dagen, 1p om man äter frukt/grönsaker vid 5 tillfällen på en dag och 1p om man endast äter riktig mat (dvs inget godis, fikabröd el liknande)
2 poäng om man ägnar sig åt någonting som får en att må bra (ej TV/Dator/Träning utan t.ex. läsa en bok, sticka osv) i minst 15 minuter.

Jag är nöjd med min prestation hittills. Jag kör på precis som vanligt och råkar jag få poäng den dagen så blir jag glad för det...och hittills har iallafall några poäng trillat in per dag :) Det som är absolut svårast är poängen för dom där jäkla frukterna/grönsakerna! Frukosten innehåller sällan något grönt (tydligen räcker det inte med en gurkskiva på mackan) och sen är jag för dålig på att äta mellanmål...och när jag väl gör det är det för att jag ska träna direkt efter jobbet och då är en frukt alldeles för lite, så då blir det en smörgås istället.

Målet med UtmaninGEn är att skrapa ihop 210p under dessa 6 veckor. Lyckas man med det kan man skicka in sitt formulär och delta i utlottning av priser. Om jag lyckas med det återstår att se :) Jag tycker hursomhelst att det är smart att inte flest poäng vinner. Nu har alla som deltar lika stor chans att vinna och det gör nog att fler vill delta.


Övik. Nyårsafton 2010.

 

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: mamma

Men vilket otroligt vackert par :) Som två rosenknoppar :)

Kämpa på med poängen. frukt är ju så gott!! Varför äter du inte frukt??? Det borde ju vara lätta poäng att få?? Eller kanske inte !!

Kramisar

2011-01-25 @ 23:20:28
Postat av: Linda

Vilken bra utmaning! Härligt initiativ av jobbet! Miss you!

2011-01-28 @ 19:47:57
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0