Berlin

4 av den 5 dagar långa ledigheten förra veckan spenderades i Berlin. En jättetrevlig stad! Finns mycket att se och göra, shoppingen är bra och det är billigt att både äta och dricka mat från världens alla hörn. Jag är, som ni märker, väldigt nöjd med resan.

Vi hann med lite av varje fast vi ändå har tagit det rätt lugnt. Strosat, fikat, vilat i parker osv. Båtturen på floden var mysig, men svettig! Vi hade +25-32C hela helgen, vilket är i varmaste laget för en cityweekend, men det gick bra ändå. Historiska museumet var intressant, men alldeles för mäktigt för mitt minimala historieintresse. Tidsepoken från 1930 och framåt var såklart intressant, men resten hade jag kunnat hoppa över faktiskt.

Vi hann även med att besöka en hel del andra turistmagneter. Bl.a. det judiska monumentet, Alexanderplatz, Brandenburger Tor, Checkpoint Charlie, Potsdamer platz och Berliner Dome.

Nu har jag svettats i köket ett par timmar..allt för att i morgon kunna bjuda mina kollegor på jordgubbscheesecake med vit choklad. Det tog som vanligt sin lilla tid att "svänga ihop en kaka", så jag hoppas verkligen att den är god!

Bildregn från Berlin:



Brandenburger Tor

Katedralen

Judiska monumentet

Jag och min nya kompis

Trabantlimo. Snygg, eller vad?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0