Jobba för att leva, eller leva för att jobba?

Just nu lever jag för att jobba...ingen tvekan om saken! Att göra-listan växer i enorm takt och jag sliter hårt för att hålla den i schack. Jag intalar mig hela tiden att "det är ju bara tillfälligt. SNART blir det lugnare." HAHAHA!

Denna vecka utbildar vi asiens säljarkår, så det innebär presentationer på förmiddagarna och praktiska demos på eftermiddagarna. När dagen är slut för kursdeltagarna kl.17 går vi tillbaka till labet och förbereder nästa dag. Så. Ja. Det blir några timmar övertid just nu. När den är slut, på fredag, är det dags att ta tag i allt jag bara har släppt för att köra kursen, samtidigt som jag ska vara handledare åt en indisk tjej i tre dagar. Under dessa tre dagar råkar Anki vara ledig, så jag ska även sköta allt rutinjobb på lab. Lugnt? HAHAHA!

Jag lever inte enbart i denna sjukt stressade tillvaro, jag har det lugnt och skönt ibland också. Bildbevis kommer nedan (en trevlig utflykt till Skokloster för några veckor sedan)







 

Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Jag var också inne i en sån jobbperiod i vintras. Jag blev liksom stressad över att jag inte hann med något annat än jobbet... Stress gånger 2! Det är verkligen inte bra, för om man tänker efter så är ju inte jobbet det viktigaste i ens liv egentligen.

2011-05-28 @ 14:02:26
URL: http://oslovicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0