Min cykel och jag

Strålande solsken och inte ett moln på himmelen. Det gjorde min dag MYCKET bättre! Jag har cyklat mellan Salabacke och Sjukhuset/BMC (se karta för att se hur långt det är) 4 gånger idag! I morse cyklade jag dit för att snabbt upptäcka att jag inte hade så mkt på lab att göra idag. Jahapp. Cyklade till kontoret och skrev ut några av alla artiklar jag bestämt mig för att ta mig igenom. Cyklade hem. "Jobbade" på en filt på gräsmattan i solen i två timmar (ja, jag läste faktiskt två rätt långa artiklar!) innan jag gick in för att kolla mailen. Såg att professorn ville träffa mig för att gå igenom lite info ang en poster som jag ska presentera på en konferens i slutet på juni. Jahapp. Bytte om på två röda och cyklade heeela vägen bort igen. Hade ett (ovanligt) produktivt möte och insåg hur mycket jobb jag kommer att ha framöver. Det tog 45min. Sen cyklade jag hem igen. Har en cykeltur kvar idag. T.o.r till SATS. Bannemig på tiden att jag tar mig dit nu! Blir bara fotboll nuförtiden och känner att ett ordentligt bodypump-pass är precis vad mina muskler skulle behöva :)

Under helgen har vi varit härligt lediga och umgåtts med vänner och med varandra, men vi har även hunnit med att städa lägenheten och, framförallt, rensa i förrådet. Nu är där ordning och reda, ska ni veta! 2 banankartonger har vi sorterat ut. En ska slängas och en ska skänkas. Hittade även en massa grejer som vi har packat upp i skåpen, däribland äggkopparna och min "Vår kokbok". Som jag har saknat den! Jonas har nån rutig motsvarighet, men den är långt, långt, långt ifrån lika bra. Man kan nog säga att det är först nu som vi är helt inflyttade. Det tog sin tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0