En twist ingen var beredd på

Har spenderat 2 väldigt trevliga dagar tillsammans med Åsa och Carro. Egentligen har vi inte gjort något märkvärdigt alls, men alla var så nöjda ändå. Vi har ju umgåtts. Pratat tjejgrejer non-stop, fikat, spelat Nintendo Wii och provat klänningar till förbannelse. Vi behöver alla 3 varsin klänning till sommarens bröllop och var glada att ha två tjejer som smakråd istället för en sambo som suckar och säger "Mmm..fin". :) Tyvärr blev det inget köp för någon av oss.

Det är när man väl umgås med sina vänner lite mer intensivt som man verkligen känner hur mycket de saknas i ens vardagliga liv. Tur iallafall att jag och Åsa ses och spelar badminton tillsammans en gång i veckan så det är nån ordning nånstans! ;) Men det ska dock erkännas att sedan vi slutade jobba tillsammans vid årsskiftet känns det som att vi har mer behov av att prata än att spela under den där timmen. Haha.

En liten tankeställare till er alla:

1) Tänk er lyckan den dagen man ser ett plus på sitt graviditetstest. Tänk er vilken känsla! Tänk sen att få se sin bebis på ultraljud första gången.

2) Tänk er då att på det där första ultraljudet se TVÅ bebisar istället. Vilken chock. Omtumlande, men samtidigt såklart helt fantastiskt och underbart.

Nu till twisten:

3) Tänk er nästa ultraljud. Man är lite pirrig, spänd, nervös (eller nåt...inte vet jag, jag har aldrig varit gravid). Vad händer? Jo, på skärmen ser man TRE bebisar. Vad känner man då?! Svimmar man?

Detta hände våra vänner idag. Jag är alldeles upprymd och många av våra vänner också. Kan som inte tänka på nåt annat. När de släppte tvillingbomben för två månader sedan var alla förundrade och försökte förstå innebörden av det hela. Nu vet jag inte vilket tillstånd vi befinner oss i...och allra minst vilket tillstånd de blivande föräldrarna befinner sig i! Ryktet går och alla man pratar med säger samma sak: "Helt sjukt! Helt ofattbart! Vad är sannolikheten?!"

Jag tycker iallafall att det är sjukt coolt och hoppas nu bara att allt ska gå bra för både mamma och bebisar.

Sov gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0