På jakt efter en bröllopsklänning

Upptakten inför helgen startade jag med ett spinningpass kl.6:45 i fredags morse. Att träna på morgonen är riktigt skönt...när man väl är där och det är dags att köra alltså. När klockan ringer kl.5:45 känns det däremot som att jag har haft många bättre idéer i mina dagar...Hursomhelst. Ett stenhårt träningspass och sen jobb framtill 16:30 blev det i fredags. Sen åkte jag hem och bakade. Kl.20 kom äntligen Åsa och Carro och tillsammans såg vi på Idol och fikade muffins och scones. Eller..ja..Idol var på iaf, men eftersom vi ses ett par gånger om året har vi en del att prata om när vi väl ses...så Idol fick stå lite i skymundan..om jag säger så :) Tjejerna sov över här. Alla tre i vårt sovrum (Ja, Jonas är bortrest! Hehe). Pyjamas-party! Haha.

Lördagen spenderade vi i Sthlm där jakten på den perfekta bröllopsklänningen startade. Behöver väl knappast förtydliga att klänningen inte är till mig, men ifall nån skulle få för sig nåt annat så vet ni det nu. Jag ska inte gifta mig. Iaf inte än på ett bra tag! Det är Carro som är den blivande bruden och eftersom utbudet av bröllopsklänningsbutiker är aningen begränsat i Umeå tog vi chansen att se vad huvudstaden har att erbjuda när hon nu var här nere. Tyvärr kommer kollektionen för 2010 först i november, så sortimentet som finns nu visade sig vara rätt urplockat...men vi fick se några fina klänningar iallafall. Det blev inget inköp utan det blir nog istället ytterligare en tripp söderut för det blivande brudparet i slutet av november. Det blev en heldag i storstan och på kvällen var allt vi orkade med en lugn kväll i soffan. Lite godis och en kopp te tillsammans med mycket prat blev såklart en succé :)

Kl.8 i morse sa vi hejdå och så får vi hoppas att 1) hon får en jättetrevlig vecka på konferensen i Geneve och att hennes postervisning går bra och 2) att det inte dröjer alltför länge till vi ses igen.

Idag har jag städat lite, sytt nya köksgardiner och spenderat lite tid i Gränby C. Några små inköp blev det. Bl.a. en present till lille bebisen Karl som jag ska äta lunch med imorgon. Mamma Mia (hahaha) får nöja sig med en grattis-till-babyn-kram :)

Nu är jag rastlös och ensam och då har jag en förmåga att bli vääääldigt sötsugen....så jag tror bestämt att det är dags för en kopp te och några muffins nu.

Kommentarer
Postat av: Linda

Mysigt med tjejkväll och pyjamasparty ;) kram

2009-10-04 @ 19:34:41
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0