Sen lunch

Ojdå, blev visst lunch lite senare än vanligt idag. Jaja..nu är jag mätt och belåten iallafall och passar på att skriva några rader innan jag måste koncentrera mig på jobbet igen.

Blev gym (axlar i ca 40min) och core igår och idag hade jag inte ont i halsen alls när jag vaknade. Yeey! Det firar vi med bodypump efter jobbet :)

Lagade kassler i ugn med broccoli och blomkål till middag igår. Som tillbehör valde jag kornris. Personligen gillar jag kornris jättemycket. Tuggmotstånd, lite nötig smak och ett välkommet alternativ till det vanliga, tråkiga, vita riset. Dagens middag har Jonas fått bestämma, så det blir rotmos och köttkorv. Urk. Men men, bara att gilla läget. Måste dock försöka hitta nåt annat att äta istället för korven...för rotmos kan jag nog få i mig, men den där korven rör jag inte! Fy.

Vad är detta? En matblogg? En träningsblogg? Ja, inte vet jag..men jag skriver om det som fyller mina dagar och just nu finns där inte mycket mer än (tråk)jobb, träning och matlagning. Så då blir det såhär! (För jag antar att ni inte vill veta vad jag ser på TV...)

Till helgen: Halloween. Jag hittade ett roligt Halloween-inspirerat recept häromdagen som jag gärna vill testa...så nu har jag ett stort sug efter att baka och skapa nåt inspirerat av spöken, monster och annat som hör denna högtid till :) Återkommer med bild på slutresultatet om bakningen blir av.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0