Idag ska här städas!

Efter att ha ätit frukost i lugn och ro, sett nyhetsmorgon, läst tidningen m.m ska jag nu ta tag i storstädningen. Jag längtar! Ska bli så skönt! Tänkte boka tvättid också...brukar alltid finnas lediga tider mitt på dagen. Jag skulle verkligen vilja putsa fönstrena...och det var också planen. Men förra ägaren tog med sig handtaget, så fönstrena går inte att öppna :( Har pratat med vicevärden om detta flera gånger (senast i fredags) och han har sagt att han ska fixa fram ett nytt handtag, men än har inget hänt :( Det exakta svaret jag fick senaste gången jag ringde var "Jag beställde ett nytt handtag första gången du ringde, men sen har jag inte orkat hämta ut det". VA?!!? Suck.

Under de mörkaste och regnigaste månaderna störde det mig inte mycket att man knappt kan se ut, men nu när solen börjar visa sig lite mer ser man verkligen hur ofattbart smutsiga rutorna faktiskt är. Dom tvättades senast för ett år sedan och sedan dess har vi haft pollensäsong, regn, höstrusk, snöblask, snö och nu snart pollen igen. Dessutom har vi totalreonverat insidan av lägenheten så innerglaset är inte så rent det heller, plus att det ligger ganska mycket damm mellan glasen också. Usch!!! Vi som får besök av Jonas föräldrar i helgen...jag skäms redan nu. Får polera golv, köksluckor och garderobsdörrarna så dom blänker för att kompensera för fönstrena ;)

Nu är det 8 dagar sedan jag gjorde illa mig i ryggen. Det är fortfarande inte riktigt bra och därför blir det ingen träning idag heller :(

Foto: Privat

Senaste gången Jonas föräldrar var på besök här var i början av augusti. Då såg köket ut ungefär som på bilden....det har altlså hänt en del sen sist och det ska verkligen bli jättekul att få visa upp det färdiga resultatet för dem!

Nuså: fram med trasan och dammsugaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0