En variant av "Ta 2, betala för 1"

Fikarast. Cyklar direkt från jobbet till SATS idag. Jonas övertalade mig att ta en filmkväll i soffan istället för att träna mitt vanliga måndagsbodypump-pass igår, så det blir BodyPump idag istället och så tar vi lite Core som grädde på moset. Blir finfint det.

I morse hade vi minusgrader, frost på marken, SNÖ på en del bilar som parkerat utanför skolan (som vi ser från köksfönstret) och så kom det snöblandat regn från himlen....herre jösses...vintern är här! :( Pälsade på mig ordentligt innan jag cyklade iväg mot jobbet. Väl framme vid h*lvetesbacken var jag alldeles nog varm och innan jag var uppe f*rbannade jag mig själv för att ha klätt mig som att det var en februarimorgon i Umeå. Ska försöka ta det liiiiite lugnare med påklädningen imorgon. Det är ju inte -25C. Måste komma ihåg det :) Jag gör jämt sådär...får jag för mig att det är kallt ute, då är det liksom All in. Man kan ju tänka sig att om det blir lite kallare så tar man lite mer kläder. Men så gör inte jag. Jag går All in. Som sagt.

Har fått tipset att om jag ska köpa lunch så ska jag köpa take away på en av restaurangerna här i närheten. Det är buffé, så man får en låda att fylla alldeles själv + att man får en lite mindre låda för sallad. Nu till tipset: Om man fyller lådorna knökfulla så räcker det till två luncher! Take away = billigare än att äta där. Ät halva en dag och resten dagen efter = ta 2, betala för 1. Typ :) Klurigt va? Det är bara personer där studentsnålheten inte gått ur än som kan komma på en sån grej. Obs! nr 1) Jag har inte kommit på det själv! Obs! nr 2) Jag har fortfarande så pass mycket studentsnålhet i mig att jag tycker att det är en supersmart idé som jag definitivt ska ta efter ;)

Näe, äpplet är uppätet och rasten är slut. *hör hur intresseklubben antecknar* 40 min jobb kvar tills det är dags att pumpa muskler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0