Magen SKRIKER efter mat!

Det är så skönt, så skönt, så skönt att träna tidigt på morgonen. Känslan av att cykla FRÅN gymet då solen går upp är faktiskt helt underbar. Man har redan varit duktig och tränat ett hårt pass och dagen har inte ens börjat! Sen kan man med gott samvete göra dagens sysslor på jobbet och invänta helgen. I love it!

Men. Ett hårt träningspass på morgonen har faktiskt en baksida också. Hungern. Iallafall är det så för mig. Jag äter en lite mindre frukost innan passet och fyller sedan på med mer efteråt. Idag blev det två mackor och en mandarin. Det var uppenbarligen inte tillräckligt, för jag är vrålhungrig och magen talar högt och tydligt om för mig att det är dags för mat. Tyvärr är det inte upp till mig att bestämma lunchtid idag, utan det står "Lunch med styrelsen" inskrivet i min kalender kl.12. Så det är bara att vackert sitta här och vänta på att klockan ska gå :)

Hursomhelst..eftersom jag blir så här sjukt hungrig då jag tränar tidigt så tror jag stenhårt på metoden att ta en långpromenad i snabbt tempo på morgonen, innan frukost, om man vill gå ner i vikt. Förbränningen verkar ju få en ordentlig skjuts av lite morgonmotion! Nu vill ju inte jag gå ner i vikt, utan jag vill istället bygga upp kroppen lite, så jag äter både innan och efter varje träningspass. Men om jag skulle vilja gå ner i vikt i stället så är det lätt den metoden jag skulle köra på. Så det så. :)

Snart är helgen här. Ska bli skönt. Det blir kanske en sväng på IKEA någon av dagarna...det var längesen nu och man kan ju alltid fylla på med viktiga saker som värmeljus och servetter ;) Å nej..kollade kalendern och insåg att det ju är lönehelg denna helg. Orka åka på IKEA då! ;(


Bild: Privat 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0