Sport...med både bra och mindre bra resultat...

Ja, fotbollen sög ju. Det vet vi alla och det orkar jag inte ägna mer tid åt. Istället kan vi prata basket. Luleå vann mot Mark och "Emma var grym mot sitt gamla lag" (citat från NSD). Poängbäst och returbäst. Hon är duktig och jag är stolt! :) Såg Sallén - Solna på plats i Fyrishov och Sallén bjöd på bra motstånd ända till sista quartern då Solna återfick kontrollen och motivationen och tillslut enkelt kunde vinna med dryga 10p. Fick med mig (förutom Jonas) Maria och Fredrik som aldrig sett dambasket förut, så det var kul. Roligast var Fredriks kommentar halvvägs in i matchen "Det här var mycket mer underhållande än jag trodde...det händer mycket, det går snabbt och det går rätt bra att hänga med när du orkar förklara reglerna hela tiden" :) Haha.

Igår fyllde Jonas år och jag stod vid köksbänken hela dagen. Började med att baka scones och duka fram frukost innan jag väckte födelsedagsbarnet. Vi fikade lääänge. Sen bakade jag en sockerkaka som skulle bli tårtbotten. Den fick svalna något och under tiden tvättade vi. Därefter var det dags att färdigställa smörgåstårtan som vi påbörjade i lördags. Så fort den var klar tog jag tag i gräddtårtan som fick fyllning med banan + riven mörk choklad + grädde och hallon + grädde. Garneringen blev tråkig, men enligt födelsedagsbarnets önskemål: Konserverade mandarinklyftor och kiwi.

Vi åt middag (smörgåstårta) och sedan kom några kompisar och hjälpte oss att äta upp gräddtårtan. En trevlig kväll.

Nu är det måndag igen och kl.10 har jag ett viktigt och krävande möte. Got to go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0