Jag och min mandarin

Okej! Satsumas! ;)

Lyssnar på Maria Hirasawa - The worrying kind och har innan dess nött igenom Ane Bruns album Changing of the seasons. Mycket bra musik detta då jag har fått gjort en hel del. Skrivit labbok, läst artiklar, tagit itu med alla mailkonversationer som blivit stående i väntan på mina svar (har mailat Kina, Danmark, Tyskland och USA) och gjort en sammanställning av peptidtillverkare med prisförslag, specifikationer och aktuell status. Jag är nöjd för det tog bra mycket mer tid än man kan tro! :)

I natt har jag inte sovit mycket. Det tog en och en halv timme innan jag ens somnade. Då var klockan halv 1. Sen har jag vaknat kl.2, kl.3, kl.5 och tjugo över 6. Wohooo!! Sen var jag sur som en citron när det var dags att stiga upp...det var ärligt synd om dom som råkade finnas i min närhet. Kanske var därför J släpade sig upp ur sängen redan efter första ringningen och sen låste in sig i badrummet i 45min. Han duschar alltid länge..men idag tog det lång tid även för att vara honom....då fick jag lite dåligt samvete över mitt vresiga humör ;)

Nu ska jag äta en kiwi och, såklart, en...SATSUMAS!!! (Tyvärr vet jag fortfarande inte om det heter så fast det bara är en...?) Sen ska jag jobba vidare och om jag håller mig vaken till klockan 7 ikväll ska jag gå på spinning och core.

Varför kunde inte jag sova såhär gott inatt:


Bild: Privat. Bebis-Nikko som sussar sött på köksgolvet i Nybyn

?

Kommentarer
Postat av: emma och mamma

God kväll!! ännu en kväll på favvostället OKQ8.. =) Jag undrar varför du varit såå sur på morgon.. Frågade försiktigt din mamma om du har dåligt morgonhumör och fick till svar att de var nå nytt från din sida... Förstår dig fullt och fast. Är själv inte den gladaste om jag sovit dåligt. Just nu är de ett gäng hockeykillar på väg in eller jag kanske ska säga pojkar... =) vissa kan torka sig med handduken så åker "skägget" =) eller fjunet... ja du fattar. snart hemgång. Ska meddelas att de är endast 2 plus grader ute... tur att man ska till värmen snart. Pussar och kramar från ett kallt ökx

2009-09-30 @ 21:54:50
Postat av: Emma igen

Du de där med satsumas... =) Det heter samma vare sig det är en eller flera satsumas. så när du skriver om att du ätit satsumas vet jag att de är mer än 1 st du ätit.. =)

2009-09-30 @ 21:58:57
Postat av: Therese

Hej Emma!

Kul att höra från dig! Ni verkar ha så kul på jobbet, ni två...jag är avis! Jag jobbar mycket själv och det är inte alls lika kul. Jag vet inte varför jag var så sur igår morse, antagligen för att jag hade sovit så dåligt...brukar aldrig ha sömnproblem så när det väl händer påverkar det kanske mig lite onormalt mycket ;) I vanliga fall är jag en solstråle från det ögonblick jag öppnar ögonen!! Eller så inte...haha



Vi har haft vår första frostnatt inatt, men när jag cyklade till jobbet var det några plusgrader och strålande sol. En riktigt härlig morgon faktiskt.

2009-10-01 @ 10:56:27
URL: http://tessides.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0