Segt som tusan

Usch vad less jag är på att jobba nu! Gaaaaaaaahh!! Hela dagen har gått i ett rasande tempo, fram till nu. Nu verkar klockan ha stannat. Trååååååååkigt! Ska äta min mandarin och hoppas på lite ny energi inför dagens avslutande 45 min. Och okej, det är inte en mandarin. Det är en satsumas (heter det så fast det bara är en?). Köpte på Kvantum igår. Jättegoda! Yeey! Min favoritfrukt är tillbaka! Jag kan äta hur många som helst...

Tur att jag har många intressanta saker att skriva om...jag menar, mandariner (jaja! satsumas)....

Tränade bodypump igår. Release av Bodypump 71 var förra veckan, men det var först igår som jag körde hela nya programmet. Det får godkänt. Kände mig rätt less på det gamla och var glad att äntligen få köra nåt nytt, men då jag stod där mitt i det nya programmet och inte visste om jag borde öka/minska/ha oförändrad vikt på stången saknade jag det som jag kunde så bra. Haha. Att man aldrig är nöjd!

Men men, det räcker ju med att köra igenom programmet en eller två gånger till för att veta vart man borde ligga på de olika låtarna. Nu körde jag rätt oförändrat och det gick ju finfint. Måste dock öka på axlar och bröst till nästa gång medan mina biceps kommer att få lida i ett par veckor tills de har anpassat sig till den nya, tuffare låten. Andra muskelgrupper som har en jobbig tid framför sig är rumpa/baksida lår. Utfallslåten är nämligen en variant från h*lvetet...men jag älskar den! Inga vikter, ena foten på lådan och därmed mycket balans och teknik. Kommer krävas ett antal gånger innan tekniken sitter ordentligt, men det är det värt! Lunges i olika tempo och en fot på lådan ger en stor rörelse som kör skiten ur både baksida lår och rumpa samtidigt som det kräver balans i hela kroppen. Sjukt jobbigt! Men det måste också vara jäkligt bra träning! Som instruktören sa igår: "Jösses vilka fasta rumpor vi kommer ha till jul då det är dags att byta program igen" ;)

Sådärja, nu har jag analyserat sönder ett bodypump-pass också. Grattis till mig. Som tur är har jag nu ätit upp min mandarin (okej! satsumas) och måste börja jobba igen. Så nu tar inlägget slut.

Vill ni veta mer om Les mills fantastiska träning. Klicka på länken: Les Mills

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0