Jag är inte klar med sommaren än

Men höst-kylan har kommit vare sig man vill det eller inte, så nu packar jag väskan och drar till Turkiet :) Fick nyss ett mail om att planet är 2h försenat...så får styra om planerna lite...men ändå, det närmar sig! Känns himla lyxigt att få åka iväg såhär mitt i allt medan alla andra slavar på med jobb och annat. Nu känns det värt det att bara ha 3v semester under sommaren :)

Men det här med ledighet och planerad semester....kan folk lukta sig till det, eller? Fredagseftermiddagen på jobbet var verkligen helt sjuk. Folk kom från ingenstans..."kan du titta på det här?" "har du tid att sitta ner en stund och gå igenom lite grejer innan du går?" "kan inte du titta igenom min planering innan du åker?" "har du tid med ett kort möte så du kan ge mig lite feed back på min presentation?" Jösses...det är ju inte så att det här är nån sista minuten-resa som vi bokade i onsdags...semestern har legat inlagd i min kalender och i sektionens semesterlista sen i maj! Jaja, jag hann med allt tack vare att jag skippade fotbollen och jobbade en timme extra innan jag gick hem och resten klarar dom alldeles säkert helt utmärkt utan mig.

I onsdags sprang vi Bellman-stafetten (5 x 5km) med jobbet. Fick en fin tröja med GE-loggan på (hehe), jobbet fixade resan och betalade anmälningsavgiften och vi fick en trevlig kväll i Stockholm. Själva löpningen var väl inte direkt trevlig, men allt annat runtomkring gjorde det på nåt vis värt det :) Min tid var ingen supertid, men å andra sidan har jag aldrig sprungit 5km på tid förut..så jag hade inte direkt nåt att gå på när det väl var dags. Vid 4km-skylten insåg jag att jag nog borde speeda på lite eftersom det bara var en km kvar och jag hade mycket kraft kvar i benen. Så..ja...min tid hade nog kunnat bli bättre om jag hade haft bättre koll på vad jag höll på med. Men jag tog mig runt och jag var snabbast i laget...så lite nöjd är jag iaf ;)

Men just ja, Turkiet var det....Sol, sand, varmt hav, bad, böcker, utflykter, god mat...Ska bli trevligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0