Lyckorus

Åh, vilken helg vi har haft!

Lite senare än planerat åkte vi äntligen mot Sälen i torsdags. Inte mitt fel. Jonas är en sann tidsoptimist när det kommer till hans jobb...om man säger så. Vid midnatt hämtade vi ut nycklarna i receptionen och kunde äntligen baxa in alla våra grejer i den lilla stugan. Helt otroligt vad en fjällsemester kräver mycket packning!

Vi bodde i en liten stuga med plats för 4 som såg ut som en fjällstuga brukar göra. Förutom att den saknade bastu. Furu överallt. En bäddsoffa, våningssäng och bord + 4 stolar (furu såklart) och ett badrum med dusch och torkskåp.

Fredagmorgon vaknade vi och jag kände ett lyckorus genom kroppen. Äntligen skulle jag få åka skidor! Ute väntade en klarblå himmel och strålande solsken. Jag gick med ett leende från öra till öra resten av dagen. Nu minns jag hur ett barn på julafton känner sig! :) Heeelt underbart!

Lördagen såg likadan ut. Frukost i stugan och sen backen hela dagen. Vädret var om möjligt ännu bättre än dagen innan. Solen sken från en härligt blå himmel och lockade fram många fräknar på min lilla näsa! :) Solskyddsfaktor 23 användes flitigt hela helgen. Det behövdes! Vågar inte tänka på hur vi hade sett ut annars...En öl på after-skin avslutade skidåkningen den dagen.

Söndagen bjöd på lite sämre väder. Det blåste rätt kraftigt och solen kämpade bakom dimmoln hela tiden. Pisten höll ihop lite bättre eftersom snön inte blev lika varm som dagarna innan...men blåsten var inte så rolig. Vi åkte ett par timmar innan det var dags för hemresa. I bilen deppade vi sen ikapp över att vår härliga semester var slut.

Stöten är en jättemysig skidort med backar för alla och ett pistområde där det är lätt att ta sig från ena sidan till den andra. Vi hade strålande väder och ändå var det lugnt i pisten och ingen stress så långt ögat kunde nå. Inga liftköer och aldrig trångt nånstans (förutom på after-skin). Helt fascinerande. Med tanke på hur många takboxar vi mötte på vägen hem igår känner vi oss rätt säkra på att liftköerna kommer att vara längre under veckan som kommer...

Nu är fikarasten slut, så jag får fortsätta att drömma mig tillbaka en annan gång :)

Vi har förresten fantastiskt väder i Uppsala idag. Termometern visar just nu +15,5C, men det kan ju hända att solens strålar höjer siffrorna en aning ;) Blir nog en promenad på lunchen.







Kommentarer
Postat av: Linda

Haha de e lugnt! Mamma o Sture har köpt exakt likadana. Därför jag blev osäker om även en ungdom som jag kan ha dem, dvs att de ej är för "fula"! :P Härligt ni ser ut att ha haft det by the way!

2009-04-06 @ 10:10:08
URL: http://lindizzi.blogg.se/
Postat av: Victoria

Åh, vilket fint väder ni hade! :-) Inte helt fel att vara ute i backarna då. Är som orolig just nu... Vi har mer än +10 grader här och strålande sol. Vill inte att all snö ska hinna smälta bort! :-( Hade hoppats på en till skidtur innan säsongen är över, men om vädret fortsätter så här är det kört...

2009-04-06 @ 15:22:04
URL: http://oslovicky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0