What to do?

Idag har jag några ärenden inne i stan, så för att slippa cykla in två gånger blir det en kombinerad träna/springa ärenden runda idag.

Idag är dag nr 2 i surdegstillverkningen...dag 1 innebar att blanda 2,5dL grovt rågmjöl med 2dL vatten, plasta över bunken och låta stå över natt. Dag 2 kräver att ytterligare 1dL grovt rågmjöl och 1dL vatten blandas ned i bunken varefter ytterligare 24h inkubering följer. Hohooooo, inkubering...inte svenska va? Näe, det är nog lab.språk. Tyvärr är det också det enda ord jag tycker funkar i sammanhanget...så ni får köpa det :) Det hela kanske slutar med att jag skriver en lab-instruktion. Haha

Träning på 45 min...dags att gå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0