Uppsala Högar

Uppsala högar ligger i Gamla Uppsala och är ett fornlämningsområde som man tror har innehållit upp till 2-3000 gravar. Högarna, som ligger fint på rad på Uppsalaåsen och är 7-11m höga, har något fascinerande över sig..trots att de ju faktiskt inte är något annat än ett par stora gräshögar :) Hela området är lugnt och fridfullt och omfattar även ett museum och en kyrka. Kyrkan besökte vi inte denna gång eftersom det hölls bröllop där på löpande band och museumet var det alldeles för fint väder för att orka gå in i :)

Kollage med privata bilder

Vi hade en jättemysig dag i det fantastiska vädret och det här är ett ställe som vi gärna tar med kommande gäster till.



Kommentarer
Postat av: Inspirera Mera

Det är riktigt fint där. Jag var där då min familj var på besök. Min kusin har dessutom gift sig där :)



Svar: Haha, ja det där fågelkvittret kan vara gode så irriterande på morgonkvisten. Kram Sandra

2009-06-03 @ 21:13:51
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Linda

Ja vi får väl se hur det blir, kanske blir en spontanvisit i slutet av juli också, det vet man ju aldrig men som det känns nu så längtar jag hem så mkt så jag är glad det är det 1 juli snart! Och det är roligt att vara hemma i början av sommaren också nångång...ska bland annat till barndomshuset och städa ur lite i förråd osv är tanken...



Kram

2009-06-12 @ 12:01:30
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0