Vilken helg!

Den här helgen har varit fullspäckad. Har sovit alldeles för lite, men vad gör väl det? Är ju ändå trött dygnet runt pga detta eviga skitväder, så mer sömn har hittills inte hjälpt. Nu provar jag alltså att göra tvärtom. Mindre sömn än normalt. Kanske kan det göra mig piggare!? :)

I lördags åkte jag till Sthlm och ELIN. Tog ett tag för mig att ta mig hela vägen, så innan vi var hemma hos henne var klockan rätt mycket. Att då sätta igång med nåt bullbak kändes inte riktigt idealiskt då det hade tagit hela kvällen. Istället åt vi tacos, drack glögg och gjorde oss redo för kvällens projekt: att närvara på två fester i varsin ände av stan. (En anledning till att hata Sthlm. Det är ju så förbaskat krångligt och tidskrävande att försöka ta sig mellan olika delar av stan...)

Vi började iallafall hos Sylvia i Solna. Inflyttningsfest och jag fick träffa flera ur min gamla uni-klass som jag inte har sett på flera år. Så himla roligt! Tjejerna träffar jag ju lite nu och då och dom är det alltid kul att se och snacka skit med, men det var även riktigt kul att få träffa "grabbarna grus". Dom är så goa och jag kände direkt hur mycket jag saknar deras umgänge. Genomsnälla rakt igenom, allihopa. En av dom har lovat att fixa en ny fest snart och då har jag lovat att stanna hela kvällen....(det var inte populärt att jag och Elin åkte en halvtimme efter att dom kom..men å andra sidan kom dom 3 timmar senare än vad som var sagt från början...så vem ska man skylla på, egentligen?!)

Sen åkte vi vidare mot Hammarbyhöjden och en Överkalix-bos 30årsfest. Fest känns fel...fylleslag känns mera rätt. Herre jösses...det var längesen jag var på en fest med sånt drag! Somnade sött hos Elin kl.5 på söndagmorgon. I går mådde vi antagligen som vi förtjänade och när klockan närmade sig 2 och vi insåg att vi inte hade ätit nåt på nästan ett dygn så masade vi oss iväg till närmsta pizzeria. Tänk att lite mat kan göra sånt underverk!

Bullbaket har vi skjutit upp till 30 nov då Elin kommer hit och hälsar på i samband med Emmas match här i stan. Vi är båda lediga på dagen så då tänkte vi baka bullar innan vi sen åker och kollar på basket. Så är planen iaf, sen får vi väl se om det blir några bullar eller inte ;) Huvudsaken är ju att vi umgås!

Hoppas fler har haft en lika rolig helg som mig. Jag har underbara vänner! :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaså vem fyllde 30 då? Kul du haft, och det är du ju såklart alltid värd! Längtar tills vi ses!!

2009-11-24 @ 11:10:39
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0