En leksak för en halv miljon

Ja, det har dom köpt in till vårt lab nu. Nanosight heter den och den är hur cool som helst! Nördig för er andra, men cool för mig...så tuff att jag hade svårt att gå hem idag. Gick ner för att släcka på labet och hittade Peder i full färd med att utforska instrumentet, så jag blev kvar ;) Ställde hundra frågor och lärde mig en hel del...stackars Peder pustade nog ut när jag gick..haha.

Nanosight är ett instrument som mäter hur långt en partikel rör sig i en vätska under en viss tid. Utifrån detta kan man sedan beräkna storleken på de partiklar som finns i vätskan. Man fick upp grafer över storleksfördelningar och till och med rörelseschema för partiklarna i det mätområde man valt ut. Jag vet vad ni tänker nu...och ja, jag sa ju att det var coolt!! Eller....oj?! Ni kanske tänkte nåt helt annat... :)

Ikväll har vi tagit det lugnt hemma. Lagat god mat och sett TV: På spåret och sen Skavlan. Vi är en riktig partyfamilj! Eller så int'

För övrigt så dras jag med nån himla låtsasförkylning som aldrig vill ge sig. Småont i halsen har jag haft sen jul, snoret rinner sådär varannan dag och nästäppan kommer och går. Jag har låtit bli att träna...vill ju bli frisk nån gång...men det blir jag ju aldrig. Så den här veckan började jag träna igen med målet att träna fram en ordentlig förkylning, bli riktigt sjuk och sen bli frisk och börja fungera som en normal människa igen. Nu jäklar är jag trött på det här!

Nu är det läggdags!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Maja/Cactusvit

Om jag inte själv hade läst bioteknik hade jag nog haft svårt att förstå ditt intresse för den nya "leksaken"! =)



Tusen tack för din grattishälsning, känns verkligen helt otroligt. Helst med tanke på att vi aldrig har varit nöjd med köket men inte velat lägga några pengar på det. Marbodalkatalogen är redan full med note-it lappar på detaljer som jag har fastnat lite extra för.



Hoppas ni får det trevligt idag på den andra möhippan, vi ses om någon vecka! Kram på dig /Maja

2010-01-23 @ 13:52:18
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Linda

Har också lite småont i halsen-irriterande! Johan tackar för grattis =)

2010-01-23 @ 21:33:21
URL: http://lindizzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0